Pozycjonowanie stron internetowych, linki sponsorowane, tworzenie stron

telefon784 972 939 e-mailbiuro@mercuryweb.pl

Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem długotrwałym. To, że witryna raz znajdzie się na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania nie oznacza, że pozostanie tam na zawsze. Dlatego też zwykle umowa na pozycjonowanie zawierana jest na konkretne okresy - najczęściej długoterminowe.

W większości przypadków mamy do czynienia z umową tradycyjną, której istotą jest płatność wyłącznie za efekty. Jest to prosty model rozliczania, który daje klientom wiele korzyści. Przede wszystkim firma pozycjonująca stara się, by w jak najkrótszym czasie witryna znalazła się na wysokich pozycjach. Opłaty zaś pobierane są, gdy strona dotrze na 1-10 pozycje w Google i utrzyma tak wysokie miejsca.

Są także firmy, które preferują ofertę ryczałtową. W tym przypadku płatność pobierana jest z góry - bez względu na rezultaty. Taki model rozliczeń przeznaczony jest przede wszystkim dla tych klientów, które mają ściśle określony budżet na pozycjonowanie. W tym przypadku bowiem opłaty są nie tylko stałe, ale przede wszystkim dużo niższe w porównaniu z płatnością za efekty. Należy jednak wybierać takie agencje, które prezentują raporty swoich prac. Wówczas będzie można uniknąć sytuacji, kiedy firma pobiera od klienta opłaty, jednak robi niewiele, by jego strona znalazła się na wysokich pozycjach.

Alternatywą jest oferta hybrydowa. Jest to niejako połączenie modelu ryczałtowego z płatnością za rezultaty. W tym przypadku od klienta pobierana jest stała minimalna płatność. Dopiero w momencie osiągnięcia przez witrynę odpowiednio wysokiej pozycji w Google, kwota zostanie proporcjonalnie zwiększona.

Każde z powyższych rozwiązań ma swoje minusy i plusy. Nie każdy model rozliczeń będzie odpowiedni dla firm z określonym budżetem, tak samo - jak nie będzie pasował niewielkim biznesom. Dlatego dobrze jest wybrać taką agencję, która oferuje krótkoterminowe umowy. Jest to bowiem najprostszy sposób na zweryfikowanie opłacalności wybranego modelu rozliczeń w konkretnym przypadku.

Arkadiusz Pragier
Specjalista SEO

telefon: 784 972 939
e-mail: a.pragier@mercuryweb.pl

Patrycjusz Urbanek
Specjalista SEO

telefon: 784 990 009
e-mail: p.urbanek@mercuryweb.pl