Internet – reklama w zasięgu ręki
Powiedzenie, iż media stanowią czwartą władzę w państwie demokratycznym doskonale oddaje pole działania internetu. Nie ulega bowiem żadnej wątpliwości, iż jest on najpopularniejszym obecnie środkiem masowego przekazu i w hierarchii ważności medialnej stoi na równi w telewizją. Powszechny dostęp do tego narzędzia wyszukiwania informacji wpłynął także na powstanie nowej odmiany marketingu, którą określa się mianem marketingu internetowego. Obszar ten jest polem do popisu dla przedsiębiorców, którzy mogą reklamować usługi i popularyzować swoje oferty. Najskuteczniejszą formą reklamy jest pozycjonowanie stron internetowych.
SEM (Search Engine Marketing) jest nieco szerszą formą działania niż SEO i tak naprawdę by zachować poprawność definicji, obejmuje ono także pozycjonowanie i optymalizację stron internetowych oraz PPC (Pay Per Click, płatna reklama w internecie).
Stworzenie profilu naszej firmy w postaci witryny internetowej stanowi jedynie połowę sukcesu. Bez odpowiednich działań jest ona praktycznie niewidoczna dla osób korzystających z wyszukiwarki internetowej, czyli potencjalnych klientów. By zmienić ten stan rzeczy wymagane jest podjęcie skutecznych kroków mających na celu „przeniesienie” strony internetowej z końcowych wyników wyszukiwarki na te początkowe. I tym właśnie jest pozycjonowanie, to zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych dla wybranych słów kluczowych.
Potęga Google
Międzynarodowa wyszukiwarka internetowa Google posiada większość udziałów (ponad 90%) na polskim rynku, jest zatem podstawowym narzędziem służącym do wyszukiwania informacji w internecie. Z racji tego, iż zachowuje atrybuty wyszukiwarki lokalnej staje się użytecznym środkiem reklamy. Wielu ekspertów uważa, że jedynie pierwsza strona wyników Google dostarcza realne szanse na to, iż użytkownik odwiedzi daną witrynę internetową, co zdecydowanie zwiększa prawdopodobieństwo skorzystania z prezentowanych tam ofert. Jak wskazują analizy rynku usług internetowych, na pierwszej stronie wyników w Google kończy wyszukiwanie prawie 3/4 użytkowników. Dodatkowo sam sposób przedstawienia strony internetowej tak by finalnie okazała się ona przydatna ma także kluczowe znaczenie dla powodzenia naszej firmy. Konieczna jest zatem analiza strony internetowej, która pozwoli dobrać odpowiednią metodę wizualizacji wyników.
Optymalizacja stron internetowych
Treść
Unikalna i poprawnie zredagowana treść na stronie internetowej wpłynie pozytywnie na jej jakość.
Kod
Odpowiednia indeksacja strony, uporządkowanie struktury witryny, zadbanie o właściwe nagłówki i tytuły.
Elementy techniczne
Zarządzanie adresami URL, dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, nawigacja witryny internetowej.
Założeniem każdego przedsiębiorcy jest rozpropagowanie swoich usług tak by dotarły do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Pomiędzy dostawcą oferty a użytkownikiem stoi zawsze wyszukiwarka internetowa. Algorytm robotów wyszukiwarki Google analizuje witrynę pod względem prawidłowości jej wykonania i przydatności. Jeśli nie zostanie ona odpowiednio zoptymalizowana a Google „uzna” ją za niespełniającą wymogów to pozostanie w tzw. ogonie wyników wyszukiwań.
Generalnie optymalizację strony www należy poprowadzić w taki sposób by uznana została przez wyszukiwarkę za jakościową. Witryny, które prezentują niewiele treści, jaka jest w dodatku powielana, oraz mają mało linków zewnętrznych, zwykle oceniane są niekorzystnie i nie awansują w wynikach. Zabiegi, które mają na celu podniesienie jakości strony firmowej składają się na:
- wprowadzanie unikalnej (niekopiowanej) treści oraz dodawania nowych i aktualizowanie starych artykułów
- stosowanie słów kluczowych w nagłówkach, tekście oraz w adresach URL, te ostatnie powinny być niedługie i przyjazne użytkownikowi
- optymalizacja kodu HTML strony
- podniesienie jej indeksacji
- zwiększenie szybkości jej ładowania, optymalizacja grafiki
- przygotowanie strony w wersji wyświetlanej na urządzeniach mobilnych
Popularność naszej strony www zaś wzrasta wraz z powiększającą się liczbą linków (odnośników; link-building) prowadzących z innych stron i portali internetowych bezpośrednio do rzeczonej witryny.
Optymalizacja – ważny krok do podwyższenia jakości strony www
Prawidłowo zoptymalizowana strona internetowa umożliwia skojarzenie zawartej na niej treści z wpisywanym przez użytkownika w wyszukiwarkę Google słowem kluczowym.
Jak wygląda proces optymalizacji strony internetowej w Mercuryweb?
Proces ten obejmuje zwykle dwa rodzaje strategii stosowanych w SEO: optymalizacja treści, kodu i struktury strony www.
Artykuły na stronie
Krótkie artykuły, często z duplikującą się treścią są rażącymi błędami, jakie popełniają właściciele stron internetowych. Kładąc nacisk na wyróżniającą się grafikę, umieszczają zbyt mało treści, często również pozbawionej nagłówków. Skutkiem zwykle będzie brak perspektyw na awans w wynikach wyszukiwarki. Artykuły na stronie bowiem powinny zostać dopasowane do jej tematyki, zawierać słowa kluczowe i unikalne treści. Każdy z nich powinien mieć swój odnośnik w menu tak by doprowadzić do linkowania wewnętrznego poszczególnych wpisów i podstron.
Grafika
Optymalizacja grafiki na stronie internetowej wpływa przede wszystkim pozytywnie na prędkość jej ładowania. Stosowanie odpowiednich rozmiarów fotografii czy ilustracji podnosi wydajność przeglądania witryny. Opatrzenie zaś zdjęć tytułami oraz alternatywną treścią sprawia, iż staje się ona przyjazna dla osób niewidzących, co doceniają także roboty wyszukiwarki Google.
Tytuł
Znacznik tytułu i opis strony (meta-tag) jest pierwszym elementem, który wyświetla się w wynikach wyszukiwań. Powinny zostać tak dobrane by roboty wyszukiwarki Google „skojarzyły” dane słowo kluczowe zawarte w tytule i opisie z treścią widniejącej w wynikach strony. Jest także podpowiedzią dla użytkownika, czy dana usługa odpowiada jego zainteresowaniom. Tag tytułowy musi zatem w pełni oddawać tematykę, być nie dłuższy niż 50-65 znaków i unikalny.
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe są jak refren piosenki, muszą się powtarzać w treści. Ich odpowiednie nagromadzenie i używanie w nagłówkach ma korzystny wpływ na wartość danej witryny. Google docenia stosowanie adekwatnych nagłówków, które doprowadzą użytkowników do interesującej treści. Podobnie jak w tytule, tak i w samej treści winny znajdować się słowa kluczowe.
Aktualizacja treści na stronie
Jednorazowe zamieszczenie treści na stronie www, choć wymagane, bywa niewystarczające. Pozostawienie witryny „samopas” bywa często jedną z przyczyn braku jej awansu w wynikach. Warto dodawać artykuły w postaci bloga lub aktualności, odświeżać starsze treści tak by na stronie panował większy ruch.
Kod i struktura
Optymalizacja kodu HTML strony internetowej a tym samym prawidłowa jej prezentacja są zabiegami prowadzącymi do prawidłowej klasyfikacji witryny oraz jej indeksowania w wyszukiwarkach. W tym celu należy przede wszystkim uczynić ją czytelną poprzez uporządkowanie struktury strony www przy zastosowaniu kaskadowego arkusza stylów (CSS). Odpowiada on za jej prawidłową prezentację w wyszukiwarce czyli jej marginesy, wygląd nagłówków czy rodzaj czcionek. Niezmiernie istotny jest także czas ładowania witryny internetowej, który w dużej mierze zależy od jej oprawy graficznej. Zaleca się zatem używanie zoptymalizowanych fotografii, obrazków i szablonów łatwych w obsłudze.
MercuryWeb pozycjonowanie stron www
Nasza firma świadczy kompleksowe usługi pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google. Oferujemy konkurencyjne ceny i profesjonalną pomoc.