SEO lokalne

Pozycjonowanie lokalne adresowane jest przede wszystkim do klientów, którzy świadczą swoje usługi w obrębie danego regionu (miasto, województwo, itp.). Strategia działań prowadzących do awansu witryny www w wynikach wyszukiwań jest niemal identyczna jak tradycyjne pozycjonowanie stron, lecz skupia się na określonym obszarze. Stosowanie regionalnych słów kluczowych pozwala użytkownikowi znacznie szybciej odnaleźć interesujące go rezultaty w określonej lokalizacji. Jeśli osoba korzystająca z wyszukiwarki pragnie zarezerwować stolik w restauracji, szybciej uzyska pożądany wynik wpisując odpowiednią frazę, jak np. restauracja Katowice. Natomiast przedsiębiorca łatwiej wypromuje usługi w swojej okolicy.
Na szczęście Google poprzez analizę IP użytkownika oraz powiązania go z lokalizacją, w której obecnie się znajduje, wyświetla serię wyników najbardziej trafnych, czyli odpowiadających konkretnemu regionowi. W ten sposób podawane rezultaty są ściśle dopasowane do potrzeb Internautów.

Widoczność na mapie Google

Stopień trudności pozycjonowania lokalnego wzrasta wraz z wielkością regionu, w którym proponowana jest rzeczona usługa. Słowo kluczowe „fotograf Warszawa” dostarczy bowiem całą gamę wyników w porównaniu do frazy „fotograf Grudziądz”. Dlatego koszt pozycjonowania jest w pierwszym przypadku wyższy a sam proces bardziej wymagający.

Niewątpliwymi korzyściami płynącymi z pozycjonowania lokalnego jest dotarcie do ścisłego grona klientów, w przypadku których istnieje większe prawdopodobieństwo odwiedzin witryny internetowej i sięgnięcia po ofertę danej firmy. Dotyczy to zwłaszcza tych przedsiębiorstw, które świadczą usługi lokalnie, takie jak choćby:

  • właściciele restauracji, barów, kawiarni, sklepów;
  • fryzjerzy, fotografowie, kosmetyczki;
  • noclegi;
  • szkoły i przedszkola;
  • kliniki, lekarze specjaliści oraz przychodnie.

Dodatkowym atutem pozycjonowania lokalnego jest obecność w Mapach Google, które stanowią najpraktyczniejszy sposób dotarcia do użytkowników. Wpisanie w wyszukiwarkę Google wybranej frazy pokieruje (dosłownie) potencjalnych klientów prosto do celu. W wyniku tego, szansa na wybranie konkretnej firmy znacząco wzrasta. Bowiem nie jest ona już tylko wirtualnym elementem, który może ale nie musi wzbudzić zainteresowania tylko punktem na mapie, nakierowującym na realne rozwiązania.