SEO lokalne
Na szczęście Google poprzez analizę IP użytkownika oraz powiązania go z lokalizacją, w której obecnie się znajduje, wyświetla serię wyników najbardziej trafnych, czyli odpowiadających konkretnemu regionowi. W ten sposób podawane rezultaty są ściśle dopasowane do potrzeb Internautów.
Widoczność na mapie Google
Stopień trudności pozycjonowania lokalnego wzrasta wraz z wielkością regionu, w którym proponowana jest rzeczona usługa. Słowo kluczowe „fotograf Warszawa” dostarczy bowiem całą gamę wyników w porównaniu do frazy „fotograf Grudziądz”. Dlatego koszt pozycjonowania jest w pierwszym przypadku wyższy a sam proces bardziej wymagający.
- właściciele restauracji, barów, kawiarni, sklepów;
- fryzjerzy, fotografowie, kosmetyczki;
- noclegi;
- szkoły i przedszkola;
- kliniki, lekarze specjaliści oraz przychodnie.
Dodatkowym atutem pozycjonowania lokalnego jest obecność w Mapach Google, które stanowią najpraktyczniejszy sposób dotarcia do użytkowników. Wpisanie w wyszukiwarkę Google wybranej frazy pokieruje (dosłownie) potencjalnych klientów prosto do celu. W wyniku tego, szansa na wybranie konkretnej firmy znacząco wzrasta. Bowiem nie jest ona już tylko wirtualnym elementem, który może ale nie musi wzbudzić zainteresowania tylko punktem na mapie, nakierowującym na realne rozwiązania.