Linkowanie zewnętrzne strony internetowej (link building)

Pozycjonowanie stron jest zespołem zadań strategicznych, które należy prowadzić wielokrotnie. Jedną stroną medalu jest prawidłowa optymalizacja strony firmowej, drugą zaś jej podlinkowanie. Obok linkowania wewnętrznego, które przyczynia się do poprawy jakości witryny internetowej, niezmiernie ważnym elementem pozycjonowania jest pozyskiwanie linków zewnętrznych. Mowa o odnośnikach, które zamieszczane są w treści artykułów w internecie, na portalach, blogach, profilach społecznościowych czy forach i prowadzą do dane strony głównej, czy podstrony naszej firmy. W ten sposób tworzona jest baza linków, która jest pozostawionymi śladami w internecie naprowadzającymi użytkowników na witrynę www. Proces dodawania linków zewnętrznych jest żmudny, gdyż nie wystarczy umieścić w dowolnym miejscu adresu URL strony internetowej lub słowa kluczowego kryjącego ów adres. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostanie on potraktowany jako niechciana reklama (SPAM) i wykasowany gdyż nie prezentuje żadnej wartości dla algorytmów wyszukiwarki Google.

Algorytmy Google – strażnicy wyszukiwarki internetowej

Praca najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej opiera się na analizie milionów stron, które należy bardzo precyzyjnie uporządkować w Systemie rankingowym Google. Użytkownik korzystający z wyszukiwarki, otrzymuje odpowiedź w formie wyników niemal natychmiast a ten scenariusz możliwy jest jedynie dzięki algorytmom Google. Ich brak skutkowałby całkowitym nieuporządkowaniem wyników wyszukiwań i znalezienie pożądanej usługi graniczyłoby z cudem. Bowiem analizując wpisaną w wyszukiwarkę frazę kojarzą one ze sobą informacje zawarte na rozmaitych stronach dostarczając jak najtrafniejsze wyniki.

Choć określenie „robot” kojarzy nam się z automatycznym procesem warty odnotowania jest fakt, iż algorytmy Google działają w sposób bardzo rygorystyczny. Natomiast wprowadzanie kolejnych powoduje zamieszanie wśród fachowców branży SEO, gdyż może całkowicie przeorganizować wyniki wyszukiwań.

Bogata baza linków zewnętrznych wzmacnia stronę internetową skutecznie budując jej miejsce w wyszukiwarce www. Linki prowadzące wprost na witrynę Twojej firmy stanowią istotny czynnik rankingowy wyszukiwarki Google. Najbardziej wartościowymi są linki zewnętrzne naturalne, obiektywnie wstawione przez użytkownika internetu zainteresowanego tematyką danej strony www.

Jak budować bazę linków zewnętrznych by zostały zaakceptowane przez algorytm Google?

Algorytmy Google są na bieżąco aktualizowane, dlatego link, który kiedyś był dopuszczalny jako odnośnik do strony www dla nowego algorytmu może być po prostu bezwartościowy. Czy istnieje zatem jakiś złoty środek na tworzenie linków, które zostaną ocenione pozytywnie przez roboty wyszukiwarki Google. Generalnie era „wciskania” na siłę odnośników i zbytniego ich nagromadzenia w danym artykule dawno minęła. Wysokiej jakości link musi zostać użyty z sensem, bez jego powielania czy niedopasowania do treści tekstu. Mówi się wówczas, że jest on naturalny czyli zamieszczony tak by nie zmieniać logiki i wartości merytorycznej treści. Doskonałym przykładem wartościowych linków są artykuły na specjalistycznych portalach internetowych, które dotyczą określonej tematyki. Oto wybrany przykład z serwisu Oto Moto:
„(…) dziś przyszłość na drogach stanowią auta hybrydowe, które nie tylko są niedrogie w utrzymaniu ale także przyjazne dla środowiska naturalnego”. 

Taki korelujący z kontekstem treści link powinien kierować użytkownika zarówno na główna stronę jak i na podstrony oraz być podpięty pod zróżnicowane słowa kluczowe (anchor). Różnicowanie anchorów, które będą naprzemiennie stosowane z adresem URL prowadzącym na daną stronę lub podstronę i naturalnie wplecione w kontekst treści zwiększa moc odnośnika a tym samym gwarantuje bogaty zasób linków i awans witryny internetowej w wynikach wyszukiwań.

Linki zewnętrzne pozyskuje się z głownie z blogów, for internetowych, artykułów sponsorowanych, profili na mediach społecznościowych oraz ze stron zapleczowych wykonanych na darmowych platformach. Z kolei wartość artykułu sponsorowanego jest tym większa im bardziej ceniony i chętniej odwiedzany przez internautów portal, na którym zostanie on umieszczony.  Jednakowoż każde dodanie treści z linkiem prowadzącym do strony firmowej jest odpłatne. 

Nasza firma wykona dla Ciebie profesjonalne zaplecze SEO

Artykuły sponsorowane
wysokiej jakości unikalne artykuły o długości od 2000 znaków dotyczące wybranej tematyki branżowej

Strony zapleczowe
specjalistyczne witryny www lub blogi na darmowych platformach z linkiem prowadzącym pod wskazany adres URL na stronie głównej

Fora internetowe
zakładanie profili i dodawanie wpisów na forach tematycznych z naturalnie wyglądającym linkiem zewnętrznym

Media społecznościowe
tworzenie i prowadzenie profilów na mediach społecznościowych typu Facebook czy Twitter lub Instagram

Linki zewnętrzne na wykonanych przez nas przykładowych branżowych stronach zapleczowych (web 2.0)