784-972-939 biuro@mercuryweb.pl

Google Ads z MercuryWeb

Reklama konteksotowa Google Ads pozwala na zajęcie czołowego miejsca w wyszukiwarce Google

To nowoczesne narzędzie promujące usługi danej firmy, które najczęściej wyraża się w formie linków sponsorowanych. Dzięki zastosowaniu Google Ads zwiększenie widoczności w wyszukiwarce internetowej jest niemal natychmiastowe. Nie przyjmuje postaci nachalnej reklamy, lecz ujawnia się na czołowych pozycjach listy wyszukiwań, co czyni ją bardziej dyskretną. Co więcej, dostosowana jest do treści, jaką dany użytkownik wpisuje do wyszukiwarki www. Jednocześnie nie musi to być jedynie konkretna fraza dotycząca usług, jakie ten poszukuje, np. mechanik Wrocław. Google Ads jest także odpowiedzią na konkretne pytania, które internauta zadaje, np. „gdzie najtaniej wymienić opony w samochodzie”.

Linki sponsorowane Google Ads czyli kampania PPC (pay per click, płatność za kliknięcie) jest udostępniana bezpośrednio przez Google na indywidualnym koncie. Opłaty za umieszczenie reklamy na stronie wyszukiwarki internetowej zależą od wielu czynników, między innymi konkurencyjności danej frazy. Jeśli jest popularna, jak np. fotograf Warszawa, cena Google Ads dla firmy promującej usługi fotograficzne w stolicy Polski jest wyższa. Podobnie dzieje się gdy mowa o konkretnych wydarzeń zyskujących na popularności w określonej porze roku jak choćby imprezy okolicznościowe czy wyjazdy wakacyjne. Ustalenie kosztów kampania przebigea na zasadzie licytacji, gdzie bierze się pod uwagę wszystkie czynniki wpływające na ustalenie stawki “za kliknięcie”.  Niemniej, narzędzie reklamowe Google poszerza grono potencjalnych klientów bez względu na to, czy korzystają oni z urządzeń mobilnych i stacjonarnych.

Formy reklamy Google Ads

Linki sponsorowane czyli naturalnie wyglądające linki wpisujące się w listę wyszukiwań Google na czołowej pozycji pierwszej strony, powyżej, obok lub poniżej wyników organicznych.

PLA Product Listing Ads, reklama produktowa, która stanowi promocję danego produktu i zawiera jego cenę, markę a także zdjęcie. Jest często widoczna w bocznej części wyszukiwarki Google
Reklama graficzna wyświetla jest w formie grafiki z podpisem, na tyle krótkim by nie zajmowała zbyt wiele miejsca. Każde kliknięcie w grafikę kieruje użytkownika na określoną witrynę www.
Remarketing czyli spersonalizowana reklama Google, która wyświetla się wówczas, gdy użytkownik wcześniej odwiedził daną stronę internetową będącą treścią ów reklamy.

Zalety Google Ads

Natychmiastowa widoczność w wynikach wyszukiwań
Klienci, którzy decydują się na kampanię Google Ads uzyskują efekt niemal natychmiast. Proces pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych jest długotrwały i zawsze wymaga pewnego czasu nim oczekiwany rezultat zostanie osiągnięty.
Płatność jedynie za kliknięcia
Narzędzia Google Ads dostępne są na indywidualnym koncie zarządzania reklamami kontekstowymi. Opłata pobierana jest jedynie na kliknięcie w baner lub link sponsorowany prowadzący na stronę firmową klienta. Natomiast koszty tzw. “pustych kliknięć” mogą zostać zwrócone usługobiorcy.
Dotarcie jedynie do zainteresowanego grona klientów
Google Ads jest reklamą naturalną, pojawiającą się w na platformach internetowych i liście wyszukiwań tylko wtedy, gdy użytkownik wykaże zainteresowanie daną usługą.
Możliwość szybkiej rezygnacji

Jeśli ten model kampanii reklamowej okaże się pod różnymi względami nietrafiony, łatwo i szybko można z niej zrezygnować. Dodatkowo wysokość poniesionych kosztów jest dostosowana do preferencji klienta.

Google Ads w MercuryWeb

Rozpoczęcie kampanii Google Ads nie jest prostym przedsięwzięciem bowiem wymaga odpowiedniej analizy procesu marketingowego oraz dostępnego budżetu. Wybranie słów kluczowych, które w efekcie naprowadzą potencjalnego klienta na promowane usługi jest najważniejszym z etapów. Im trudniejsze frazy oraz bardziej ogólne tym droższa reklama kontekstowa. Dlatego dobór słów kluczowych musi zostać dogłębnie przemyślany. MercuryWeb wkracza właśnie na tym etapie, oceniając jakość fraz w stosunku do specyfiki danej branży oraz zasięg, które obejmą w internecie. Google Ads jest nakierowana na grono klientów, którzy w konkretnym momencie interesują się określoną usługą czy produktem. Nie ma sensu przepłacać używając generalizując słowa kluczowe. MercuryWeb pomoże Państwu obniżyć koszty kampanii marketingowej skupiając się na jak efekcie. Dzięki nam, gdy tylko użytkownik, wykaże zainteresowanie daną branżą, skuteczna reklama naprowadzi go na właściwy cel. Zadbamy także o to by promowanie usługi nie przyjęło formy nachalnej reklamy oraz płacili Państwo za niepożądane kliknięcia. Będą Państwo mogli na bieżąco śledzić nasze działania marketingowe zaś elastyczne metody, jakie stosujemy pozwolą w każdej chwili rozszerzyć listę słów kluczowych.