Parametry, które wpływają na ocenę strony w Google

Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona nadal znajduje się na odległych pozycjach w wynikach wyszukiwania w Google? Bardzo możliwe, że nie zostały spełnione parametry, które wpływają na jej ocenę Parametry oceny przez wyszukiwarkę. Sprawdź, na co musisz zwrócić szczególną uwagę.

Odpowiednie rozmieszczenie oraz zagęszczenie słów kluczowych

Słowa kluczowe są niezbędne, by strona internetowa zbliżyła się do wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie są odpowiednio dobrane (zgodnie z profilem Twojej branży) oraz występuje ich zbyt duże zagęszczenie, a ponadto występują w treści w sposób nienaturalny, może wpłynąć to negatywnie na ocenę witryny przez Google.

Skorzystaj z dostępnych narzędzi (np. Google AdWords Keyword Tool), by wybrać najbardziej optymalne frazy.

Szybkość ładowania się strony

Niska pozycja w wynikach wyszukiwania może być spowodować zbyt wolnym wczytywaniem się poszczególnych elementów strony. Co prawda nie jest to parametr decydujący o miejscu w Google, jednakże ma znaczenie.

Popraw wydajność swojej witryny m.in. poprzez korzystanie z szybszego serwera, wykorzystanie cache’owania, zmniejszenie ilości obiektów pobieranych przez przeglądarkę, zmniejszenie rozmiaru przesyłanych obiektów.

Jakość treści na stronie

Na ocenę strony w Google wpływa również jakość zamieszczanej treści. Liczy się przede wszystkim wartościowy content – przyjazny dla użytkowników. Nie dopuszczalne jest natomiast kopiowanie treści. Tzw. duplicate content od dawna jest przez Google karany. Strona ze zduplikowaną treścią zostaje usunięta z indexu bądź też przesuwana do Supplemental Index.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>