Zanim zaczniesz pozycjonować… czyli o audycie SEO i optymalizacji strony słów kilka

Stworzyłeś świetnie prezentującą się graficznie stronę internetową z jasnym przekazem do klienta. Zacząłeś próbować amatorskiego pozycjonowania, a może nawet i profesjonalnego. Śledzisz na bieżąco Google Analytics i… ruch na stronie praktycznie nie istnieje. Kod stronyZastanawiasz się, z czego to wynika i dlaczego Twoje działania nie przynoszą skutków? Wątpliwości rozwieje  profesjonalny audyt SEO – usługa, od której powinno się rozpocząć każde pozycjonowanie. Na czym on polega i jak przebiega optymalizacja strony? Dowiedz się, zanim zlecisz usługę pozycjonowania.

Audyt SEO przebiega wieloaspektowo – a przynajmniej tak przebiegać powinien. Jego zadaniem jest ocena, jak strona jest widziana przez boty Google i jakie bariery wynikają z tego dla pozycjonowania.

Jego głównymi aspektami są:

  • analiza rozmieszczenia oraz doboru keywordów – to, jakie słowa – klucze zostały wybrane i czy właściwie rozmieszczone są w  tekstach na stronie (chodzi tutaj o ilość, wrzucenie ich do nagłówków, wypunktowanie itp.) ma istotny wpływ na indeksowanie Google,
  • analiza kodu źródłowego strony – im bardziej jest on „zaplątany”, tym bardziej obciąża serwer www i tym mniej widać w nim odpowiednie słowa kluczowe, które znaleźć się powinny np. w odpowiednich tagach,
  • analiza wydajności strony – zakłócać odbiór strony przez boty Google mogą na przykład: za duża grafika, stworzenie strony w obciążającej technologii i tym podobne,
  • analiza błędów po stronie wewnętrznego serwera – jego złe ustawienie zniweczy szanse na pozycjonowanie,
  • analiza wewnętrznego linkowania – niejasne ustawienie hierarchii, nic niemówiące nazwy linków do kolejnych podstron, brak kontekstowego linkowania produktów w sklepie internetowym i inne tego typu błędy również blokują drogę do pozycjonowania.

Szczegółowa analiza wskaże jasno na zmiany, których trzeba dokonać, by usunąć wszystkie bariery. Wykluczenie pojawiających się błędów znacznie zwiększy szanse na to, że pozycjonowanie przyniesie efekty. I na tym właśnie polega optymalizacja, która przeprowadzona powinna być po audycie. Dopiero, gdy strona zostanie odpowiednio zoptymalizowana i zacznie sprzyjać dobremu indeksowaniu i komunikacji z użytkownikami, rozpoczęcie pozycjonowania ma jakikolwiek sens. Na audycie więc, ani na optymalizacji oszczędzać nie powinniśmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>