Magia social SEO

Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie wypromujesz się – tak można streścić pierwsze prawo współczesnego marketingu. Od tego tradycyjnego, znanego sprzed lat, dzielą go dziś lata świetlne. Obecnie rządzą media społecznościowe i prowadzone w nich kampanie social – SEO. Czym są? Dlaczego tak ważna jest walka o „lajki” na Facebooku? Jakie jest ich przełożenie na wizerunek i ma marketing?

Social SEO to w uproszczeniu szereg akcji, które podejmowane są przez firmy bądź też reprezentujące je agencje reklamowe, PR-owe czy interaktywne w mediach społecznościowych – dziś przede wszystkim na Facebooku i Twitterze. Ich celem jest poprawa wizerunku firmy, zwiększenie rozpoznawalności jej produktów na rynku oraz – przede wszystkim – dotarcie do jak największej ilości uczestników portali i skłonienie ich do rozpowszechniania linków i informacji o firmie.

Jak się to robi? Pierwszy krok to założenie fanpage na Facebooku. Kolejnym jest pozyskanie fanów, którzy śledzić będą publikacje, lubić je i rozprzestrzeniać. Ich liczba zazwyczaj zwiększa się wprost proporcjonalnie do atrakcyjności publikowanych informacji. Pamiętajmy, że nie chodzi tutaj o szczegółowe sprawozdania z działalności rynkowej, informacje o cenach akcji, czy też wynikach finansowych, a raczej o luźno powiązane z branżą newsy, uzupełnione o ciekawe multimedia, a także informacje o różnych promocjach i nowych produktach firmy. Ważne, by publikowane informacje przyciągały uwagę i powodowały, że coraz więcej osób „lajkuje” i dzieli się nimi.

Z czasem, o ile profil prowadzony jest profesjonalnie, zwiększa się ilość udostępnień, polubień i komentarzy. Oczywiście to przede wszystkim świetny feedback dla firmy oraz dobre działanie wizerunkowe. Dziś jednak działania social media nie są prowadzone jedynie z nastawieniem na wizerunek. Liczy się także druga część – ta związana z pozycjonowaniem. Portale społecznościowe są świetnym miejscem na promowanie linków, w które klikać będą facebookowi fani. A każde kliknięcie podbija PageRank. Ponadto, linki udostępniane w przestrzeni social media – o ile tylko przyciągną uwagę, rozprzestrzeniają się w błyskawicznym tempie i przyciągną w nieprzymuszony sposób na firmową stronę www nowych użytkowników. To zaś w konsekwencji poprowadzi – z jednej strony do poszerzenia grona klientów, z drugiej zaś – do zwiększenia ruchu na stronie i… po raz kolejny do pozyskania sympatyzujących odbiorców.

I na tym właśnie polega magia SEO – social – skupiającego w sobie rolę PR-owe, promocyjne, sprzedażowe i te związane z pozycjonowaniem. Czy warto w to inwestować? Z całą pewnością!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>