Jak powinien wyglądać opis produktu w sklepie?

Prowadzenie internetowego sklepu to nie tylko zdobywanie linków, promocja na forach, czy reklamy sponsorowane. Gdy już uda nam się przyciągnąć klienta na stronę, gdy już zainteresujemy go oprawą marketingową – czas wytoczyć ostateczne działo. Tym działem są opisy produktów, które stanowią swoistą kropkę nad i w całym procesie sprzedaży produktów lub usług online.

Dlaczego opisy produktów są tak ważne? Ponieważ to one rozwiewają wszelkie pytania potencjalnych kupujących, reklamują produkt i tworzą merytoryczne zaplecze dla oferty sklepu. Niestety, prócz tych wszystkich korzyści, tworzą także pewnego rodzaju zagrożenie, które pojawia się, gdy nie zadbamy o poprawny wygląd i jakość opisów produktów.

Postanowiliśmy zaprezentować mały poradnik, jak pisać opisy produktów i czego wystrzegać się podczas ich redagowania.

  • Porada 1 – nigdy nie kopiujmy opisów z innych stron. Nie ważne, czy to opis ubranka dla dziecka, czy zawiła nomenklatura silnika lub innego urządzenia technicznego. Kopiowanymi opisami chętnie zainteresuje się Panda (aktualizacja Google), która nagrodzi sklep odpowiednią karą (obniżając jednocześnie widoczność sklepu w wyszukiwarce i doprowadzając niekiedy do bankructwa firmy).
  • Porada 2 – zacznijmy opis od trafienia w samo sedno potrzeb potencjalnego kupującego. Nie zadawajmy zbyt wielu pytań. Opisy produktów powinny zwracać się bezpośrednio do użytkownika. Wstęp jest bardzo ważny, gdyż to on decyduje o tym, czy zainteresujemy klienta i nakłonimy go do dalszego czytania.
  • Porada 3 – unikajmy sytuacji, kiedy w opisie produktów znajduje się sama specyfikacja techniczna. Owszem, jest ona ważna, ale raczej podaje się ją na końcu. Pierwsze zwroty i kolejne zdania powinny dotyczyć potrzeb i odpowiadać na możliwe pytania, które pojawią się w głowie kupującego po wejściu na daną stronę produktu.
  • Porada 4 – nieskomplikowana struktura zdań. Opisy nie powinny być złożone – proste zdania i zwroty, które nie męczą. Uczeni dowiedli, że proste zdania trafiają do odbiorców znacznie szybciej, niż wielowątkowe wyrażenia.
  • Porada 5 – unikajmy przesadnego stosowania przymiotników. Oczywiście przymiotniki są ważne, ale nie mogą pojawiać się co drugie lub trzecie słowo – takie zwroty męczą. Klient sam musi przekonać się, że produkt jest najlepszy, idealny i perfekcyjny. Wmawianie tego poprzez opis może wywołać kompletnie inną reakcję.
  • Porada 6 – nagłówki w opisie. Opis bez nagłówków wygląda nieciekawie. Ponadto nagłówki w sposób klarowny dzielą opis, grupując jego treści. Nagłówki to także walory optymalizacji SEO (warto różnicować nagłówki w opisie, zaczynając chociażby od znacznika H1 lub H2).
  • Porada 7 -szyk i struktura opisu. Opisy jednolite, bez nagłówków i podziału są nudne. Zlewanie się tekstu, brak wypunktowań i jasnego podziału – to rzeczywistość wielu sklepów. Opis powinien zaczynać się od wstępu, aby subtelnie przejść do rozwinięcia, danych technicznych i zakończenia.
  • Porada 8 -przesadna ilość fraz w tekście. Wiemy, że pozycjonowanie sklepu to kluczowe zagadnienie zarobkowe, jednak nie popadajmy w paranoję, umieszczając w opisie niezrozumiałe anchory (a w skrajności anchory + nazwy miast). Jeżeli już zależy nam na słowach kluczowych, powinny one pojawić się w tekście w sposób naturalny i z odpowiednimi odmianami.
  • Porada 9 – unikajmy zbyt wielu pogrubień. Tekstu, który co drugie zdanie ma pogrubiony szyk słów nie czyta się dobrze. Pogrubienie i podkreślenie samo w sobie ma wyróżniać kluczowe dla opisu zwroty, w tym przypadku zwroty nakłaniające do zakupu. Niech faktycznie pogrubione będą tylko te najważniejsze słowa.
  • Porada 10 – znów unikajmy przesady. Tym razem chodzi o nadmierne wycentrowanie tekstu. Takiego tekstu nie czyta się zbyt dobrze. Ludzkie oko przyzwyczajone jest do czytania od lewej do prawej – taki też szyk opisu warto stosować.

Dobry opis produktu to nie tylko walory SEO, ale także wabik na klienta i pewnego rodzaju kropka nad i w procesie sprzedaży produktu. Dlatego nie należy bezmyślnie kopiować opisów – warto zatrudnić profesjonalnego copywritera, który opisze produkty sklepu. Nawet, gdy do opisania jest kilka tysięcy artykułów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>