Co to jest marketing szeptany?

Marketing szeptany jest to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi, pozwalających firmie zaistnieć w Internecie. Istotą jest dawanie użytkownikom powodów do dyskusji na temat określonej marki, a także jej produktów, usług, itp. W ten sposób w umysłach wielu odbiorców rodzi się świadomość istnienia konkretnej firmy i budowany jest jej wizerunek. Warto przy tym zaznaczyć, że marketing szeptany nie jest w traktowany jako nachalna reklama, bo w żaden sposób jej nie przypomina. W efekcie przekaz trafia także do tych osób, które już dawno nie dają wiary tradycyjnym formom promowania produktów / usług.

Dlaczego marketing szeptany jest tak ważny?

Wielu jest użytkowników, którzy – poszukując opinii o konkretnym produkcie lub konkretnej usłudze – sugerują się rekomendacjami zamieszczonymi w Internecie. Statystyki wskazują, że nawet 80% internautów wierzy opiniom dostępnym za pośrednictwem sieci. Nie ma drugiego tak skutecznego narzędzia, jak opinia zasłyszana od innych osób. W większości przypadków jest tak, że na podstawie rekomendacji padających z ust pozostałych użytkowników (nawet tych zupełnie anonimowych) decydujemy się na zakup wybranego produktu lub skorzystanie z określonej usługi.

Oznacza to więc, że marketing szeptany pozwala na zarekomendowanie określonej firmy jako lidera w danej branży. Wpłynie to z pewnością na pozytywne odbieranie marki przez użytkowników sieci i wzmocnienie wizerunku jako wiarygodnego przedsiębiorstwa.

Jeśli decydujesz się na marketing szeptany, zdaj się na profesjonalistów

Marketing szeptany, jeśli jest tylko profesjonalnie poprowadzony, pozwala potencjalnym klientom skorzystać z oferty konkretnej firmy, a nie oferty konkurencji. Wystarczy jednak jeden błąd – nieostrożne posunięcie, by internauci pozytywne rekomendacje zaczęli traktować jako spam, jako wpisy – rozmowy właściciela prowadzone z samym sobą, a co za tym idzie – podszywanie się pod neutralnych użytkowników.

Marketing szeptany daje mnóstwo korzyści. By jednak działania w tym zakresie nie doprowadziły do wizerunkowej katastrofy, należy zgłosić się do specjalistów w tej dziedzinie. Nieudolne prowadzenie kampanii w ramach marketingu szeptanego we własnym zakresie może doprowadzić do podważenia wiarygodności takiej firmy. Najważniejsze jest to, by dać ludziom temat do rozmowy – taki, który będzie powiązany z konkretną marką. Wówczas prawdziwi konsumenci sami zechcą rekomendować określone produkty / usługi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>