Ocena katalogu przed dodaniem wpisu

Aktualne ZOO, czyli aktualizacje wypuszczane przez Google co roku (albo i częściej) to prawdziwa zmora dla branży SEO. Aktualizacje, takie jak Panda oraz Pingwin analizują optymalizację strony, treść i co najważniejsze – linki, które prowadzą do pozycjonowanej witryny. Tutaj szczególną uwagę chcemy zwrócić na aktualizację Pingwin, która skupia się na linkach (Panda to aktualizacja, która analizuje optymalizację, content i walory związane z atrybutami on-site). Czytaj dalej

Jak powinien wyglądać opis produktu w sklepie?

Prowadzenie internetowego sklepu to nie tylko zdobywanie linków, promocja na forach, czy reklamy sponsorowane. Gdy już uda nam się przyciągnąć klienta na stronę, gdy już zainteresujemy go oprawą marketingową – czas wytoczyć ostateczne działo. Tym działem są opisy produktów, które stanowią swoistą kropkę nad i w całym procesie sprzedaży produktów lub usług online. Czytaj dalej

Skrypty sklepów internetowych (opis wad i zalet pod względem SEO)

na klawiaturze symbol sklepu internetowegoRozwijająca się branża e-commerce (zakupy online) oraz coraz większe zainteresowanie społeczeństwa wygodnymi zakupami w sieci motywują programistów do tworzenia coraz to nowszych skryptów sklepów internetowych. Produkt dedykowany dla przedsiębiorców, którzy chcą poszerzyć handel o internetowe pokłady klienteli oraz dla tych, którzy dopiero startują ze swoim internetowym biznesem. Czytaj dalej

Parametry, które wpływają na ocenę strony w Google

Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona nadal znajduje się na odległych pozycjach w wynikach wyszukiwania w Google? Bardzo możliwe, że nie zostały spełnione parametry, które wpływają na jej ocenę Parametry oceny przez wyszukiwarkę. Sprawdź, na co musisz zwrócić szczególną uwagę.

Odpowiednie rozmieszczenie oraz zagęszczenie słów kluczowych

Słowa kluczowe są niezbędne, by strona internetowa zbliżyła się do wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie są odpowiednio dobrane (zgodnie z profilem Twojej branży) oraz występuje ich zbyt duże zagęszczenie, a ponadto występują w treści w sposób nienaturalny, może wpłynąć to negatywnie na ocenę witryny przez Google.

Skorzystaj z dostępnych narzędzi (np. Google AdWords Keyword Tool), by wybrać najbardziej optymalne frazy.

Czytaj dalej

Firma Google

Firmy Google nie trzeba specjalnie nikomu przedstawiać. Nawet te osoby, które z Internetu korzystają bardzo rzadko doskonale wiedzą, że jest to jedna z najbardziej znanych firm działających w branży internetowej. Czytaj dalej

Ważne kryteria przy wyborze firmy do pozycjonowania

Jeśli  chcesz mieć pewność, że agencja SEO proces pozycjonowania przeprowadzi w sposób profesjonalny, przed podjęciem decyzji musisz dokonać szczegółowej analizy. Nierozsądny wybór może spowodować, że witryna nie osiągnie zadowalających pozycji w wynikach wyszukiwania bądź efekt Kryteria wyboru będzie krótkotrwały. Oto kilka wskazówek, którymi warto kierować się, wybierając firmę do pozycjonowania.

Doświadczenie

Firma, która działa w branży od dłuższego czasu oraz zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych pracowników z bagażem doświadczeń, jest w stanie zagwarantować Ci profesjonalne pozycjonowanie. Z pewnością na koncie będzie posiadała współpracę z wieloma firmami, których witryny znalazły się na wysokich (albo i nie – wtedy takich firm unikaj) pozycjach w Google.

Czytaj dalej

Umowa o dzieło w działalności freelancera

Działalność freelance jest w Polsce coraz bardziej popularna i dotyczy przede wszystkim usług związanych z Internetem. Polscy freelancerzy najczęściej spotykani są w takich branżach jak SEO i pozycjonowanie, finanse i doradztwo finansowe, copywriting, tłumaczenia, reklama i marketing, programowanie, grafika oraz szeroko rozumiane IT. Co jednak sprawia, że freelancing jest taki modny i cieszy się tak dużym zainteresowaniem i uznaniem wśród Polaków? Jak rozliczać się przy takiego typu działalności? Jakie umowy stosować przy pracy mobilnej i jak załatwiać wszelkie sprawy finansowe z klientem oraz z urzędem skarbowym?

Umowy stosowane przez freelancerów

Osoba działająca jako freelancer to z definicji zleceniobiorca, który pracuje bez etatu, nie jest zatrudniony w żadnej firmie (ewentualnie prowadzi własną), a wszystkie zlecenia wykonuje w oparciu o umowy cywilno-prawne. Dwie z nich zasługują na szczególną uwagę – umowa o dzieło, zawierana w przypadku zlecenia związanego z wykonaniem konkretnego dzieła (np. tłumaczenia, usługi SEO, doradztwa finansowego) oraz umowa zlecenie, będąca najlepszym wyjściem prawnym w przypadku, gdy usługa jest wykonywana przez freelancera w sposób ciągły dla stałego zleceniodawcy, w określonym przez niego miejscu pracy.

Czytaj dalej

Zarabianie na blogach

Nie ma chyba tematu bardziej obszernego, zróżnicowanego i jednocześnie skomplikowanego, który poruszałby problematykę zarabiania w Internecie. Współcześnie osoby szukające źródeł zysków – większych lub mniejszych – zazwyczaj Zarabianie na blogu swoje pierwsze kroki stawiają właśnie w tym segmencie rynku, traktując zarabianie na blogach jako fundament swojej przyszłej kariery internetowego milionera. Niestety w ogromnej ilości przypadków okazuje się, że pierwsze pozytywne wrażenia były całkowicie mylne, a zarabianie dużych sum na prowadzeniu bloga (lub blogów) wcale nie jest takie proste jak to opisują setki poradników. Co więc zrobić, jakie kroki podjąć i czego się trzymać, aby faktycznie blog zaczął dla nas zarabiać?

Trochę technicznych informacji

Czytaj dalej

Jak zacząć przygodę z copywritingiem

Zarabiają dużo, pracują kiedy chcą, jak chcą i gdzie chcą, są szefami samych siebie i to oni wybierają klientów, a nie klienci ich. O kim mowa? O stereotypowym copywriterze, który według opinii publicznej ma idealne życie, idealną pracę i nie musi się o nic troszczyć. Jednak tak naprawdę działanie na współczesnym rynku copywritingu jest niezwykle trudne i wcale nie wygląda jak łatwo, jak sądzi większość społeczeństwa.

Początki pracy copywritera

Początkujący amator w praktycznie każdym zawodzie nie ma łatwej sytuacji. Musi się wiele nauczyć, wiele zrozumieć, a przede wszystkim wgryźć w nieznany sobie rynek, poznając jego tajemnice oraz badając swoją konkurencję. Nie inaczej jest w pracy copywritera, którego zadanie jest jeszcze bardziej utrudnione ze względu na ograniczony zakres działania.

Czytaj dalej

Zanim zaczniesz pozycjonować… czyli o audycie SEO i optymalizacji strony słów kilka

Stworzyłeś świetnie prezentującą się graficznie stronę internetową z jasnym przekazem do klienta. Zacząłeś próbować amatorskiego pozycjonowania, a może nawet i profesjonalnego. Śledzisz na bieżąco Google Analytics i… ruch na stronie praktycznie nie istnieje. Kod stronyZastanawiasz się, z czego to wynika i dlaczego Twoje działania nie przynoszą skutków? Wątpliwości rozwieje  profesjonalny audyt SEO – usługa, od której powinno się rozpocząć każde pozycjonowanie. Na czym on polega i jak przebiega optymalizacja strony? Dowiedz się, zanim zlecisz usługę pozycjonowania.

Audyt SEO przebiega wieloaspektowo – a przynajmniej tak przebiegać powinien. Jego zadaniem jest ocena, jak strona jest widziana przez boty Google i jakie bariery wynikają z tego dla pozycjonowania.

Czytaj dalej